torsdag 12 juni 2008

Tantiga tagetes?


Mitt förhållande till Tagetes har alltid varit en smula anstängt. Visst är de lite tantiga och ett tecken på dålig smak? Grälla och gräsliga är nog det snällaste jag sagt om dem. Men plötsligt hände det. Under ett besök på Grøntorvet i Köpenhamn förälskade jag mig – i tantiga grälltagetes! Bland alla sobert tjusiga danska växter stod blommor stora som tefat i den knalligaste guloranga nyans som fullständigt slog knockout på mig.

Så här sitter jag nu – en hopplöst förälskad tant med dålig smak.

4 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Skrattade till igenkännande när jag läste ditt inlägg. Känner igen mig på pricken - fast jag har inte kommit över vämjelsestadiet... än...
Mvh Sussie

Anonym sa...

hehehe Tagetes... Nehedu, det blir inget med några tagetes hemma hos mig - motståndet är djupt rotat ;)

Jeanette Nord sa...

Dålig smak? Du? Det finns inte. Den enda förklaringen är att tagetes helt enkelt är på gång att bli helt oförklarligt inne igen....Du är otvivelaktigt ett trendorakel!

Kram på dig Saida!

He,he!

Jeanette

Anonym sa...

Det finn singa töntiga växter, bara töntiga trädgårdsmästare..