torsdag 9 december 2010

Spröda blomsterskulpturer


























Jag blev omedelbart förälskad. Och jag lovar – designern Ignacio Canales Aracil spröda skulpturer av vilda torkade blommor värmer garanterat också ditt frusna hjärta.

I somras samlade han in mängder av vilda blommor hos bland andra Flowers Nursery in Devon och Pembroke-Lodge, Richmond Park i London. Sedan pressade han dem efter konstens alla regler. Resultatet blev dessa fantastiska skulpturer som formats helt utan hjälp av lim.

Vackert, eller hur?

Foto: Ignacio Canales Aracil

8 kommentarer:

Sophia Callmer sa...

Helt ljuvliga, jag blir förälskad i dem, så enkelt och så genialt. Tack för att du visar dem behövs just nu i smällkalla vintern. kram Sophia

Lotta sa...

Vilka fantastiska skapelser!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Underbart vackra!!! Gäller att vara försiktigt där ;-)

Kram Charlotte

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Gusså vackert! Tänk om man var så romantisk ändå:-) Att bara komma på en sån sak, underbart!

Stina sa...

Oj - helt otroligt vackert! Inget jag vill att yngste sonen på 9 månader ska få tag på dock....

Kram,
Stina

lisa sa...

Wow ! Hur läckert som helst, måste komma ihåg att prova till sommaren.
Tänk en sån lampskärm !
Lisa/Lisas trädgård

Anonym sa...

Jag har ju inga småbarn som kan pajja kreationerna, så jag blir sugen testa göra en under säsongen. Men min gubbe har i och för sig precis tagit sönder mitt fina tårtfat...hmmmm...

Anonym sa...

Åh vad vackert! Kanske något att prova göra själv:)