måndag 19 juli 2010

En boaorm härjar i rabatten

































Jösses. Jag har en boaorm i trädgården. I ett obevaktat ögonblick har den strypt och svalt en kraftig bambu. Och när jag för ett kort stund tittade åt ett annat håll var den på väg att lägga vantarna på en trädgårdssoffa. Sitter jag ner för länge i en skön vilstol riskerar jag själv att långsamt kvävas.

Boaormen är egentligen min pipranka. Just nu är det belagt med viss fara att vistas ute. För i år har växten blivit kraftigare än nånsin. Misstänker att den går på någon slags tillväxthormon och säkert lite förbjudna stereoidpreparat. Det är därför som den beter sig som en lömsk boaorm.

Det är hög tid att beskära piprankan innan den tar över mitt liv. Idag ska jag vässa sekatören och visa vem som bestämmer. Har jag inte bloggat inom några dagar vet du vem som vann. Gulp.

4 kommentarer:

Mimi sa...

Ja vet du hur olika kan det inte vara. Jag har försökt få piprankan att bli till något här i flera omgångar. Just nu har jag två minimala blad vid jordytan. Är inte så väldigt rädd för att bli tvåa med den..... ;) Hälsn mimi

Spirande grönt - sa...

Låter riskfyllt:) Se till att sekatören är riktigt vass!

Lycka till i djungel,

Rebecca

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

:-) Hihi!

Lotta sa...

Ha ha, lever du fortfarande?