lördag 19 juni 2010

En sån tavla...

































































Det är bröllopsyra idag. Tv sänder oavbrutet, det rids i kortege, ros över strömmar och saluteras så det står härliga till. Malmö firar med en fantastisk tavla av tiotusen rosor i olika nyanser, designad av konstnären Emma Karp Lundström.
Jag är svag för monumentala blomsterinstallationer av det flyktiga slaget. Visst blir man inspirerad? Så nästa gång du har tiotusen rosor över – gör en tavla vetja!

5 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Jisses..... Vilken mängd rosor... och vad maffigt...... Hur snyggt som helst. Intressant att gå nära också för att verkligen kunna se de enskilda rosorna....... Oj, oj....

Ja, men.... tack för tipset.... Klart jag ska göra en tavla om jag har några tusen rosor som ligger och skräpar och inte vet sin plats........ :-)

Ha en bra söndag!
Kram
/Charlotte

Mimi sa...

Maffigt! Jo förstås, gör man en tavla av sina överlopps rosor :)

Lotta Sultan sa...

vad tjusigt! undrar om den doftar också!?

Mikaela H B sa...

vad tjusigt!

Moments of photography sa...

Verkligen en läcker tavla. Jag hörde om den men har inte sett den (bor i Malmö)
Trevlig blogg du har, jag återkommer.

Ha det skönt.