måndag 7 juni 2010

Drömmarnas hus

































Blåregn är så vackert. Det kan pigga upp tristaste tegelhus eller fulaste fasad. Aldrig är det fult och påträngande. Inte ens här, när det tagit över det rara lilla huset. När ingen de senaste sjuttiofem åren brytt sig om att ansa, klippa och beskära efter konstens alla regler. För regler är som alltid, till för att brytas. Det är då det unika dyker upp – som ett blåregn med hus.

Säkert har rötterna tuggat sig in i avloppssystemet medan takpannorna sakta knäcks av grenarnas tyngd. Men vad gör det? Vackrare hus finns inte. Tyvärr är det inte mitt.

10 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Snacka om växtkraft..... Vackert blåregn med tillhörande hus :-)

Ha' en bra vecka!
/Charlotte

Ruben sa...

Det var en rejäl "stam" på blåregnet!!!
/Ruben

purple area sa...

Wow, otroligt häftigt.. och fint!!

Mimi sa...

Definitivt drömmarnas hus! Skulle flytta dit på direkten om det var mitt. Hälsn Mimi

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

åhh, det gör nästan ont i mig när jag ser sånt vackert:-)

Ha det gott! H.

Spirande grönt - sa...

Åh, tänk att få bo under ett blåregn!

Ha en fortsatt fin vecka,

Rebecca

Cecilia - Vi tre & trädgård sa...

Såååå fint, ett längtans hus! Tänk att få säga att "jag bor under blåregnet"...

Unknown sa...

Vilken bild, så himla snyggt.
//Camilla

Fundera grönt sa...

Blåregn är toppen! Härlig bild. Ser ut som huset tillhör blåregnet och inte tvärtom...

Malin - I min trädgård sa...

Ja vad gör det!

Kram M