lördag 3 april 2010

Jag tänkte bara...




Egentligen hade jag bara tänkt räfsa bort höstlöven och snygga till lite lätt. Två dygn senare har jag planterat ett nytt träd, flyttat två odlingslådor med dubbla pallkragar och jord, planterat om åtta buxbomsklot, fjorton perenner, ett vinbärsträd, trettio halvväxta lökar och flyttat två stora metallstöd med slingerväxter. Och då har jag en jättestor ormbunke, en blodlönn och några perenner över. Som jag grävt upp, men ännu inte hittat ny plats till.

Det blir så när man har kul.

Nu sitter jag här med öm rygg och överansträngda armar. I morgon ska jag vila. På måndag blir det nya tag. Då ska jag bygga en prunkande trädgård på tre dagar.

Glad Påsk!

7 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Du hamnade i ett 'flow' helt enkelt... Man gör ju det så lätt ute i trädgården. Vid dessa tillfällen hinner man med så mycket också. Swisch vad det går undan och det händer grejer.... Det är först efteråt man inser allt man hunnit med, eller att man kanske glömt bort att äta...

Alla dessa 'flow-moments' är riktigt kraftgivande och inspirerande.

Kommer till Skåne-montern på mässan och säger hej.

/Charlotte

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej M!

Visst är det skönt att man hinner så mycket när man ska bara...

Jag antog att det var mässan du pratade om, och fick det bekräftat av norrlandscharlotte:-)
Jag kommer också förbi och hejar på dig då.
Vad gäller din nygamla blogg så hoppas jag på många fler fylliga, inspirerande inlägg framöver!!
Jag följer gärna din blogg om du tänker dig att ha en follow-lista, eller nåt annat:-)

Ha en bra trädgårdsdag, jag är precis på väg ut nu...:-)))) H.

Mylla sa...

Jo, jag pratar Nordiska Trädgårdar. Jättekul om du kommer förbi! Nu sätter jag mig strax på tåget – vi ses!

Anonym sa...

Det är väl härligt när man får sådana där ryck ibland, man får så mycket gjort då. Jag är lite nyfiken på vad det är för träd du har i krukan rakt fram på bilden, ser fint ut!

Mylla sa...

Det är faktiskt en buxbom på stam. Jag är löjligt förtjust i buxbom, rentav besatt. Får ofta hjärtklappning i buxbomsträdgårdar och planterar minst ett par nya varje år. Buxbom alltså.

Fundera grönt sa...

Åh vad kul du haft! Ska du upp till mässan och jobba alltså? Jag kommer på onsdag! :)
Nanna

Mylla sa...

Så roligt! Nanna – kom förbi Skånes trädgård och säg hej! Ska du också jobba på mässan?