måndag 5 april 2010

Oj, så tomt



Oj, så tomt det var. Nästan åttio kvadratmeter som om tre dagar ska förvandlas till en prunkande skånsk trädgård. I morse klockan nio fanns bara lite plast på golvet. Gunnel Carlson sätter sig ner och tar ett djupt andetag. Jag med.




Men plötsligt kom vagn efter vagn med de underbaraste vårblommor, tjusiga krukor, praktfulla buxbom, gamla äppellådor och flera hjälpande händer. Plötsligt känns allt lite ljusare. Faktiskt riktigt bra. Vi tänker att det säkert ordnar sig. Att äppelträden dyker upp i morgon, knoppiga och fina. Att magnolierna slår ut på torsdag och att vagnen med alla hundratals tulpaner som glömdes i Helsingborg, inte blommat över på ett för varmt lager.

5 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

Spännande! Ska bli skoj att se slutresultatet på plats. Med min vunna biljett i handen:)

Ha en fin måndagkväll

Rebecca

Mylla sa...

Detsamma! Glöm inte att säga hej när du kommer. Ser fram emot det!!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Men vad kul att bygga monter, fast mycket jobb förstår jag. Hoppas att alla växter och blommor kommer i tid och blommor som tänkt :-) Ska bli riktigt spännande att få se härligheten.

Lycka till med byggandet!

Ses,
Charlotte

Fundera grönt sa...

Hej igen! Jag kommer upp imorgon och jobbar med Dacapos monter. Frukost i Skånes monter på torsdag... :) träffar jag dig då?
Nanna

Mylla sa...

Det gör du absolut! Jag är där. Ska bli jättekul att ses!!