tisdag 4 maj 2010

Låt gatorna blomma


Det är fullständigt vansinnigt. Och samtidigt alldeles underbart. Brittiske konststudenten Pete Dungey tröttnade på fula tjälskador i gatorna och beslöt sig för att starta med hederlig Guerilla Gardening.
Nu fyller han hål i gatan med jord och vackra blommor. Jag älskar det. Han får sannerligen asfalten att blomma.
Själv är jag sugen på att fylla gatornas hål med blommor. Men gissar att svenska Vägverket hade gått i taket. Tror säkert att blomplanteringarna orsakar fler trafikolyckor än hålen. Jag undrar...

Foto: Pete Dungey

4 kommentarer:

OF SPRING AND SUMMER sa...

Organisationen Guerilla Gardening har blivit ganska populär här i London. Kul!!
Ha det bra.
Ingrid

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hi, hi... väldigt kreativt. Jag tänker att blommorna i hålen får bilisterna både att bli glada OCH att undvikaatt köra i hålet då man kanske väjer för blommorna. Frågan är dock om hur trafikfarligt det är med girande bilister lite här och där..... :-) Men väldigt kreativt.......

Ha' det gott!
/Charlotte

Fundera grönt sa...

Haha Underbart!
(Det gör vi det gör vi! Jag är på!)
Nanna

Halvdansken sa...

Jag tycker synd om blommorna, de kommer inte att leva länge.