söndag 30 maj 2010

Upplyst vill man ju bli

































Jag är sådär fånigt mörkrädd. Hoppar till för varje litet mystiskt prassel eller konstig skugga. Jag gillar helt enkelt upplysta gator och trädgårdar. Att ta sig hem efter mörkrets inbrott har alltid varit en pärs. Men när jag cyklade hem ikväll passerade jag en park som har landets absolut coolaste belysning. En sådan som värmer ända in i hjärteroten och får en mörkrädd stackare att stanna och plocka fram kameran. För vem blir inte glad över en fyra meter hög prydnadslampa mitt inne i en ödslig park? Åtminstone en mörkrädd mes som jag.

5 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Nämen hihihi DEN lampan gillar jag......... Jag förstår att du stannade och fotade. Skulle också bli glad om jag sprang på en sådan...... Sånt där tycker jag bara är så kul - det lite oväntade med en gigantisk bordslampa utomhus - skoj! Tänk att ha en sådan (kanske lite mindre dock) hemma i trädgården....... Hur kul skulle inte det vara :-)

Kram
/Charlotte

Ruben sa...

Kul idé!! Trodde först att det var ett fotomontage, innan jag läste texten! /Ruben

Halvdansken sa...

Är det inte den som stod på Stortorget och Lilla Torg i Malmö innan i december? Jättetuff.

Mylla sa...

Nej, det är inget fotomontage. Lampan är riktig och har, precis som Eva säger, stått på olika platser i malmö. Och vid närmare eftertanke tror jag den faktiskt är sex meter hög.

Fundera grönt sa...

Så cool. Jag är också mörkrädd...
kram
Nanna