torsdag 1 mars 2007

Plötsligt händer det


Det är grått och blåser iskalla vindar. Jag drar kappan tätare om kroppen, tänker dystra tankar, men blir plötsligt förvirrad. En blommande magnolia? I tron att jag ramlat över en botanisk sensation skyndar jag på stegen. Väl framme tappar jag hakan. Någon har fäst ett hundratal vita tygblommor på en vintertrött syrenbuske mitt i city. Är det en djup konstinstallation eller resultatet av någon som desperat längtar efter våren? Egentligen spelar det ingen roll. Bara tanken på att någon tagit sig tid att surra fast alla tygblommorna gör mig glad. Vilken överraskning!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Det här måste jag se....och fotografera! Var hittar jag den fantastiska busken?
/ Jeanette

Anonym sa...

Håll ögonen öppna i Raol Wallenbergs park, mitt i Malmö.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Underbart!!!

Unknown sa...

Vilken fin idé. Som gerillaodlare eller akt av civil olydnad. Underbart!