onsdag 7 mars 2007

Så en dröm



Så här ser mina frösådder ut. I mina drömmar alltså. I verkligheten har jag inte ens inhandlat ett endaste frö. Det brukar sluta med att jag i desperation sår jätteverbena i slutet av maj. Har jag tur blommar de i oktober. Men det gör inget. Mycket av trädgårdsnöjet ligger i att drömma. Om ogräsfria rabatter, praktskördar eller rara växter. Men mest om att få sitta ute och njuta av en kopp kaffe och känna värmen av vårsolen.
Så här fint ser det ut i växthuset hos Christer i Tråvad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr tror jag inte det ser ut så längre hos Christer, i alla fall inte i Tråvad. Han fick ju lägga ner verksamheten för en tag sedan och sen dess står växthusen ouppvärmda och han har flyttat det mesta hem till sig.
Otroligt sorgligt..

Mylla sa...

Åh, så synd. Men han vågade satsa på sin dröm och jag är full av beundran. Många lever ett helt liv med en önskan att göra något annat, men ofta stannar det där. Även om han nu fått lägga ner sig verksamhet har han i alla fall gjort det många tänkt. Det är modigt.