måndag 26 mars 2007

Sveriges vackraste


Gillar du tävlingar? Själv är jag kluven.
Det är ju inte så mycket att snacka om när det gäller vem som springer snabbast, hoppar högst eller simmar fortast. Men parker och blommor?

Förra året utsågs Norrvikens trädgårdar till landets vackraste park. Snart startar omröstningen av årets park. Du kan påverka årets resultatet genom att rösta här.

Du kan också rösta på din favoritblomma i tävlingen Sveriges vackraste blomma. Precis som Melidifestivalen har tävlingen ett antal delfinaler. Om du röstar här har du dessutom chans att vinna en Apple iPod – allt till Linnés ära.

Bilden tog jag under ett besök i sveriges vackraste park.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag röstat på finaste blomman. Mina riktiga favoriter var inte med, men blåsippan är inte så dum den heller, så den fick min röst.