tisdag 20 mars 2007

Vilket fynd!


En del njuter av av att fynda märkeskläder, smutta årgångsvin eller shoppa teknikprylar. Själv blir jag lycklig av att strosa runt i min lilla trädgård. Ständigt på spaning efter nya bekantskaper.

OK. Jag erkänner. Jag hade näsan väldigt långt ner i myllan för att upptäcka de första spirande bladen. Än så länge är de är bara ett par centimeter stora. Men snart förvandlas skotten till en stor rugge i lysande blått. Mina förgätmigej är på gång. Och jag blir så lycklig.

Sedan blir ju inte livet sämre om man råkar klädfynda, hittar ett fyndvin och att tekniken fungerar.

6 kommentarer:

Karin sa...

Ja visst känns det som ett fynd varje gång något nytt visar sig! Fantastiskt fina bilder du tar. :)

Anonym sa...

Hi,
äntligen första läsaren i London! Fantastiska bilder och målande texter, jag är lyrisk! Här har påskliljorna nästan blommat över, kameliorna blommar för fullt och vår stora magnolia har precis haft sin vackraste period. Många träd skiftar i ljusgrönt, våren är verkligen på gång....

Anonym sa...

Trädgårdens fynd gör mig lika glad som när tonåringarna fyndar på rean =) Härlig blogg du har och jag har kikat in på hemsidan där du har din butik - så mysig den verkar vara men lite för långt bort för mig. Hit kommer jag gärna tillbaks! =)

Anonym sa...

Ja, visst blir man lycklig! Har ingen egen trädgård just nu, men såg min första Tussilago idag! Härligt!
Tack för kommentar i min blogg!

Anonym sa...

Vilken fin bild! Och visst är det en bit lycka varje gång som man hittar något nytt som kommit upp. Just nu är jag så glad över att nästan alla krokusarna och irisarna fått vara kvar för odjuren i år.
~~L8

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Wow vilken skön bild, man blir alldeles betagen.