fredag 9 mars 2007

Värmande UFO


Min nya vana är bara ett par månader gammal. Den är ganska tuff, men jag börjar vänja mig. Vid en tid då de flesta sover som allra skönast, stiger jag upp och ger mig ut på en rask promenad. Oftast är jag inte riktigt vaken och då känns det skönt att alltid stöta på samma gäspande människor vid busshållplatsen och möta samma hundar som vädrar morgonluft. Så har det varit varje dag i snöstorm, ösregn, dimma och grådis. Men det finns en syn som varje morgon känns extra varm och trygg. Det är ett lysande växthus som strålar likt ett UFO i det mörka grannskapet. Och jag blir så nyfiken. Vad finns därinne i det varma växthuset som ges sådan omtanke? Endera dagen knackar jag nog på och frågar.

4 kommentarer:

Karin sa...

åh men så spännande och vackert! Någon som har ett lysrör för sådder eller andra växter som behöver tilläggsljus!?

Anonym sa...

Gör det! Jag vill också veta!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Våga fråga!

Anonym sa...

Vilken fantastisk bild! Du har fångat mystiken...Du måste absolut fråga! Eller inte. Det är säkert något alldeles vanligt, trist och vardagligt som inte ger näring åt fantasin. Inte alls någon liten, gullig självlysande utomjording som tagit en paus för vila och värme i ett hus av glas!